2016. március 17., csütörtök

Sütinapló - avagy kalandjaim a szőrös gesztenyével

Szerda este nem éreztem, hogy az én napom lenne: egyrészt rohantam edzés után haza Pestről, de egy baleset miatt elkéstem fodrásztól, szóval most már a frizurám se tart (ó, minő katasztrófa), másrészt amikor hazaértem, és benéztem a hűtőbe, ott már tombolt a buli.

Még indulás előtt, múlt hét pénteken kivettem egy adag gesztenyemasszát (szigorúan cukormentes) a fagyasztóból, hogy majd jól sütök belőle valamit. Aztán ott is felejtődött, én meg megléptem négy napra.

Nos, szerda este megtaláltam a kiolvadt gesztenyét, kicsit megsimogattam a hátán a puha, kékesszürke szőrt és mivel már nem volt szívem megenni, inkább útjára engedtem. Megérte ennyit várni vele, mert így már segítség nélkül is elsétált a szemetesig...

De nem szoktam csak úgy feladni, inkább vettem ma is egy adag gesztenyét, ebből már sikerült varázsolni. Ma úgyis még egyedül vagyok itthon, pihenőnap, semmi dolgom, már majdnem unatkoztam volna....
Kicsit olvasgattam a neten és a fellelhető receptek és alapanyagok ötvözetéből született az alábbi:



Jó, ez se szép. Meg fotózni se tudok, de hát mindenben én sem lehetek jó. (Igen, jobban főzök, mint amilyen a humorom.)

Szóval hozzávalók:

Egy csomag (250g) cukormentes gesztenyemassza
Úgy fél liter víz
100g kókuszliszt
50 g fehérjepor (vaníliás van itthon, de a csokis is pont jó)
150g joghurt (volt itthon és jó ötletnek tűnt beleborítani)
20g kakaópor
fagyasztott meggy

A gesztenyét összekevertem a vízzel, (tényleg jó sokat fel tud venni!), aztán a joghurttal, és a szárazanyagokkal. Egy sütőpapíros tepsibe borítottam az egészet és rászórtam meggyet. 180 fokon kb. 40 percig sütöttem, nem lett teljesen szilárd, nem is kell neki. Szerintem elég édes így is, de ha nem, akkor mehet bele valami édesítés (xylit, eritrit, kristálycukor, csiliszósz, vagy ami jól esik). Legközelebb teszek bele sütőport is és esetleg némi étcsokit összetörve. Rontani nem fog rajta.

Holnap már rendes edzésnap, ha a MÁV is úgy akarja, reméljük összejön!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése