2016. április 15., péntek

Időzített bomba

Jelenleg nem vagyok elérhető, kérem hagyjon üzenetet...

Igazából most még csak csütörtök este van, de feltétlen meg akartam örökíteni a muffint, amit ma gyártottam, mivel már megint valami oda nem illő hozzávalót kevertem bele. (És még elhiszem, hogy mások is olvassák a blogomat, de nem akarok lebukni idő előtt :))

Szóval, Tanár úr kérem, én készültem! Miután ma korán eljöttem munkából, és nyakamba vettem a várost, sikerült végre venni egy térdnadrágot, így ha beledőlök már pénteken a sárba a kis kék virágos nacimban, van másik, amit fel tudok venni.

Utána elrohantam boltba, aztán haza, és legyártottam két adag muffint: az egyik klasszikus, fehér lisztes, fehér cukros, csokis-meggyes, de a másik!

Cukkínis muffin

10 dkg darált mandula
5 dkg zabpehely
7,5 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt (ez volt épp itthon)
15 dkg cukornak megfelelő édesítő (nekem Glukonon)
20 dkg reszelt cukkíni
2 tojás
1 dl olaj
5 dkg mazsola
sütőpor
fahéj

Összekevertem a száraz hozzávalókat, aztán hozzádobáltam a nedveseket, végül a mazsolát. A masszát betöltöttem kis muffin-kapszlikba (ennek vajon ez a hivatalos neve?), és 180 fokos sütőben 25 perc alatt szénné égettem. Na jó, csak egy kicsit lett sültebb, mint szerettem volna, még bőven az ehető határon belül van. Azért legközelebb érdemes kicsit alacsonyabb hőfokon sütni, mert a belseje még simán nyers, amikor kívül már barnul.
 
Kicsit morzsalódik, de ízre nem derül ki a turpisság a cukkínivel :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése